Fototexturer

Det kan inte sägas att jag hade fullt upp i vinter. Men då jag befann mig ute på landet beslutade jag mig för att ta lite bilder. Tanken är att ett flertal ska omvandlas till fototexturer.

En stor fördel med dessa bilder är det vackra vädret. Den blåa himmlen och vita marken innebär att jag väldigt enkelt kan extrahera exempelvis träd från bilderna. Naturlig blåskärm med andra ord.

För tillfället överväger jag att lägga ner Fenixanimationen och göra något annat istället.
Till Projekt i Spelutveckling 2 föreslog jag att man skulle skapa ett spel som jag preliminärt kallade Air Combat Tournament. I grund och botten skulle spelet vara ett flygspel för flera spelare med arkadaktig men ändå trovärdig spelkänsla, något liknande Wings Over Europe.
En central tanke med spelet var att man skulle ha tungt fokus på bandesignen, med nivåskillnader som gör det möjligt att skaka av sig motståndare bland dalar, vilket skulle leda till situationer liknande Pilotwings 64 samt Grand Canyon-scenen i Independence Day. Tanken är nu att göra en demotrailer för Air Combat Tournament istället.

För enkelhetens skull ska jag skapa en vinteromgivning, och en stor del av det matrial jag redan gjort kan återanvändas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0