Uppdatering på exjobbet.

Då kommer det äntligen en uppdatering på mitt exjobb.
Det har blivit mycket jobb i Maya, mycket leveldesign och en hel del story writing. Men just jobbet med Maya har varit ett stressmoment: då jag aldrig tidigare exporterat ut Mayamodeller till Source-motorn har jag varit rädd för att detta inte skulle lyckas. Men jag har haft den turen att en av mina vänner känner en grafiker som faktiskt har erfarenhet av detta kunde lära mig.
Min tidigare ambition om att jag skulle göra absolut allting själv har fått stryka på foten. Istället har jag faktiskt laddat ner en del vapen och fiendetexturer från Internet. Såklart gjordes detta med tillstånd från respektive upphovsman.
Under det här projektet har jag arbetat mot två olika ambitionsnivåer: en där jag ska bygga en bana utan några fiender eller mål samt en annan betydligt mer ambitiös nivå. Turligt nog har jag lyckats uppnå den mer ambitiösa nivån.
På grund av mitt examensarbetes natur kan jag inte avslöja mycket om själva berättelsen eller de metoder jag använt mig av ännu. Jag väljer att för tillfället inte ens avslöja hur själva analysen ska gå till. Detta återkommer jag med när mitt examensarbete är avslutat.

RSS 2.0