Jakten på en ny spelmotor

Som bekant för alla som tidigare läst min blogg så har jag för ambition att bli Level Designer. Efter erfarenheter av allt från Age of Empires baneditor till Battlecraft 1942 fastnade jag under en lång tid för Hammer Editor. Det är i just den editorn där jag byggt Swedenmap och Wizna.

Men efter en massa strul har jag nu tröttnat på Hammer Editor då denna är väldigt instabil, och trots flera år ute på marknaden är full av underliga randombuggar. Därför har jag nu givit mig ut på jakt efter en ny baneditor som är lika lätt att använda och lika kraftfull som Hammer, fast mer pålitlig.

Det jag främst inriktar mig på just nu är Unreal 3-motorn som just blivit gratis att använda ickekommersiellt. Detta delvis för att jag hört positiva kommentarer från vänner, delvis för att banverktyget verkar snarlikt Hammer.

Vidare överväger jag även att undersöka CryEngine. Denna verkar dock inte lika sannolik med tanke på min förhållandevis sega dator, och eftersom att jag inte känner någon som tidigare använt den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0