Tankar runt Sweden_v1
För ett par månader sedan lanserade jag min första karta till Day of Defeat, kallad Sweden_v1. Den finns att hämta här.
Kartan var tänkt att vara så ursvensk det bara går. Snö, röd stuga med vita knutar, skog, åker och en kasserngård. Dock vill jag inte säga att jag var nöjd med kartan. Jag var fullt medveten om att jag skulle få göra en hel del ändringar, men syftet med att lägga upp kartan var feedback.
Utifrån den feedback jag fått har jag bestämt mig att förbättra kartan enligt följande:
Ta bort två våningar från kassernen:
Från den fjärde våningen kan man se ut över hela banan, och tyvärr även bortom banan. Dessutom innebär den fantastiska utsikten ett enormt övertag för de allierade, vars prickskyttar och kulspruteskyttar kan skjuta fiender över hela banan. Dessutom innebär de många trappstegen att vissa klagar på att bildhastigheten rasar när man vänder sig mot kassernen.
Förminska åkern:
Jag har fått klagomål över att kartan är för stor. Detta har jag tänkt att åtgärda genom att förminska åkern, det vill säga området mellan gården och kasserngården.
Fler hinder:
Det finns för många öppna ytor utan skydd anser vissa. Detta anses särskillt korrekt runt capture points. Detta skall förbättras.
Dödlig älv:
I ena änden på banan satte jag en mindre, frusen älv. Tanken var att spelarna skulle ramla ner och dö, något de inte gör. Tanken är att jag istället ska se till så att göra sjön till en yta som konstant orsakar skada.
Göra färdigt skiten:
I den version som lanserades kan kartan knappast ha kallats färdig. Insidan på kassernen hade inte tillägnats så mycket tanke, och på baksidan saknades såväl fönster som väggar, plus att texturerna var någon slumpvald skräpvariant.
Någon ny version av banan kommer inte den närmsta tiden, då jag bestämt mig för att göra om banan från grunden. Då detta praktiskt taget var min första karta, så har jag gjort många små misstag. Misstag som ibland bara är ineffektiva eller fula, och i andra rentav innebär att kartan inte kan kompileras om jag gör vissa ändringar. Problem som jag inte stött på alls med min nya bana, Battle of Wizna.
Kartan var tänkt att vara så ursvensk det bara går. Snö, röd stuga med vita knutar, skog, åker och en kasserngård. Dock vill jag inte säga att jag var nöjd med kartan. Jag var fullt medveten om att jag skulle få göra en hel del ändringar, men syftet med att lägga upp kartan var feedback.
Utifrån den feedback jag fått har jag bestämt mig att förbättra kartan enligt följande:
Ta bort två våningar från kassernen:
Från den fjärde våningen kan man se ut över hela banan, och tyvärr även bortom banan. Dessutom innebär den fantastiska utsikten ett enormt övertag för de allierade, vars prickskyttar och kulspruteskyttar kan skjuta fiender över hela banan. Dessutom innebär de många trappstegen att vissa klagar på att bildhastigheten rasar när man vänder sig mot kassernen.
Förminska åkern:
Jag har fått klagomål över att kartan är för stor. Detta har jag tänkt att åtgärda genom att förminska åkern, det vill säga området mellan gården och kasserngården.
Fler hinder:
Det finns för många öppna ytor utan skydd anser vissa. Detta anses särskillt korrekt runt capture points. Detta skall förbättras.
Dödlig älv:
I ena änden på banan satte jag en mindre, frusen älv. Tanken var att spelarna skulle ramla ner och dö, något de inte gör. Tanken är att jag istället ska se till så att göra sjön till en yta som konstant orsakar skada.
Göra färdigt skiten:
I den version som lanserades kan kartan knappast ha kallats färdig. Insidan på kassernen hade inte tillägnats så mycket tanke, och på baksidan saknades såväl fönster som väggar, plus att texturerna var någon slumpvald skräpvariant.
Någon ny version av banan kommer inte den närmsta tiden, då jag bestämt mig för att göra om banan från grunden. Då detta praktiskt taget var min första karta, så har jag gjort många små misstag. Misstag som ibland bara är ineffektiva eller fula, och i andra rentav innebär att kartan inte kan kompileras om jag gör vissa ändringar. Problem som jag inte stött på alls med min nya bana, Battle of Wizna.
Kommentarer
Trackback